onsdag 31 mars 2010

Nya soffan!

Jag ÄLSKAR min nya soffa! :-D
Som jag har nämnt så fick jag en ny säng i julklapp, men ville absolut inte göra mig av med
järnsängen som jag tycker är så vacker. Och mina gamla soffor kändes ju lite klumpiga i nya lägenheten, så ja, då fick helt enkelt järnsängen ta över som soffa :-)
Marimekko-tygerna är förstås kvar, men resten av de gråa soffkuddarna har klätts om med Ikeas härliga Annamoa-tyg i alla fem olika varianter, dvs en massa olika färger och mönster. Och helheten blev verkligen bra, jag blir bara helt glad av att se den här soffan :-D
Och mina underbara föräldrar har hjälpt till så mycket, och jag är såå tacksam ;-) Mamma har sytt kuddöverdrag och pappa har svetsat järnstänger till långsidan.
Här är översiktsbilder ihop med nya databordet (och återigen, jag vet inte om möblering ska vara precis så, och taklampan är fortfarande bara tillfälligt uppsatt :-)
Och här kan ni se före-bilder om ni vill :-)
Omklädda dynor och omklädd bäddmadrass som grund..
Närbild på de ditsatta stängerna på baksidan. De är inte målade, men det tycker jag inte gör något, jag gillar den där "industri"känslan de har :-P Dessutom syns de nästan aldrig bakom alla lösa kuddar sen..

6 kommentarer:

Jessica sa...

SÅ snygg och skön!

Älskar förresten den första bilden, har lagt den i min inspirationsmapp - den gör mig alldeles glad och sprudlande ;D

Sanna sa...

Oj oj va läcker din "sängsoffa" blev! Super fin!! =)
Kraaaaam
Sanna

Mia sa...

Tack så mycket! :-D

Jessica, jag är verkligen hedrad att hamna i inspirationsmappen! Tihihi <3
Efter omtapetseringen får jag ta ett likadant kort så blir det ännu snyggare ;-)

emmalill sa...

Åhhhhh så fin soffa. en sådan skulle jag med vilja ha. Älskar ditt rosa soffbord.
Glad att jag hittade din blogg, hit ska jag kika in ofta.

Emmalill

Pauline sa...

grymt, den soffan skulle jag nästan kunna dö för. :) härlig blogg. ska kika in lite mer

Borgmästaren sa...

Rosa soffbordet och soffan är fantastiska tillsammans! Gillar verkligen alla färger i soffan! Härligt!