onsdag 14 april 2010

Liten värdeökning

I vintras sålde jag förresten min fina fina plåtskärm. Lite kan jag sakna den, för den var verkligen vacker, men i nya lägenheten passade den inte in nånstans, stod bara i vägen.

Lauritz kan man kostnadsfritt få sina grejer värderade, och jag skickade in där lite på skoj.
Jag ropade in den på auktion för 20 kr för några år sen, och den värderades av Lauritz till 1500 kr :-) Så de fick sälja den åt mig. Nu gick den dock "bara" för 750 kr, men i jämförelse med 20 kr så känns det helt ok ;-)

"Brasskärm tidigt 1900-tal. Bemålad plåt. Stativ av bronserat gjutgods. Höjd 113 cm, bredd ca 64 cm. Framstår i åldersrelaterat skick."
Jag älskar den sista meningen. Mycket i mitt hem framstår i åldersrelaterat skick ;-)

2 kommentarer:

Limecurd sa...

Roligt, vilket fynd det var.

Sanna sa...

Wow det var inte dåligt! =)