onsdag 24 mars 2010

Nytt databord

Jag har bytt ut mitt svarta ikea-databord (som det typ inte finns några bilder på..) mot ett som stod oanvänt hemma hos föräldrarna. Jag vill ju att allt ska vara så luftigt och rent som möjligt i den här lägenheten, och då passar det här alldeles utmärkt :-)
Vitt och fräscht och bordsskivan har Sigvard Bernadottes välkända Virrvarr-mönster i ljusgrått mot vit bakgrund :-) Bordet går också att göra ganska mycket mindre, genom att skjuta in de yttersta delarna.Ifall nån undrar så ligger inte mattorna rätt, eftersom jag ändrat om hela soffsituationen, och jag vet inte om databordet ska stå sådär sen heller. Men det känns meningslöst att börja möblera om nu innan omtapetseringen.
Och jag behöver väl inte nämna att själva datorn och allt det ska stå snyggare så småningom det också :-)

Lilla skrivbordslampan i retrostil :-) Köpte den (eller fick den i present?) för flera år sen, och jag tycker den är så snygg. Jag har även en i klarblått, med strömbrytarknappen på foten, önskar verkligen att den svarta också skulle haft det för det är en riktigt nice detalj.

Inga kommentarer: